Διασκέψεις με φορείς της εκπαίδευσης Θεσπρωτίας- Απαιτείται ασφάλεια για το άνοιγμα των σχολείων

28 ΙΑΝ

Σειρά διασκέψεων με φορείς της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είχε ο βουλευτής Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μ. Κάτσης, εν αναμονή των αποφάσεων σχετικά με την επανέναρξη των μαθημάτων στα σχολεία.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. συναντήθηκε με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας κ. Γ. Κοτσίνα και στη συνέχεια  πραγματοποίησε τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους του ΔΣ της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας, στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος Γ. Βασιλειάδη, η αντιπρόεδρος Θ. Ντακαλέτση, ο Γραμματέας Κ. Κιτσάτης, ο οργανωτικός Γραμματέας Π. Τσάπες και το μέλος Η. Κουτσής.

               

Στις διασκέψεις καταγράφηκε η εικόνα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σήμερα, καθώς και οι αγωνίες των εκπαιδευτικών για τις μεγάλες ελλείψεις και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η  διαχείριση την περίοδο της πανδημίας. Κύρια αιτήματα ήταν να ανοίξουν τα σχολεία με υγειονομική ασφάλεια, η αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία και η ενίσχυση σε μόνιμους διορισμούς και εκφράστηκε η αποδοκιμασία για τον αντιδραστικό τρόπο που επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας  να διεξάγει τις αρχαιρεσίες για τα υπηρεσιακά συμβούλια ώστε οι διαδικασίες να σημειώσουν συντριπτικό ποσοστό αποχής από τη διαδικασία. Ανησυχία εκφράστηκε επίσης  ότι η Υπουργός καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν και να βάλουν βαθμούς τετραμήνου στους μαθητές, παρ’ όλο που με το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης, μόνο 1 στους 4 πανελλαδικά είχε πλήρη και συνεχή πρόσβαση στο σύστημα, ενώ πολλοί αναπληρωτές προσλήφθηκαν τόσο αργά που δεν έχουν προλάβει ούτε να δουν το πρόσωπο των μαθητών τους. Επίσης, τονίστηκε η αντίθεση η τηλεκπαίδευση να μην υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και μετά το πέρας της πανδημίας στις απομακρυσμένες περιοχές ενώ αναδείχθηκαν και τα χρόνια και δομικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο Μ. Κάτσης κατέγραψε τα προβλήματα και τις επιτακτικές ανάγκες της εκπαίδευσης και εξέφρασε τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στα δίκαια αιτήματα και τις κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως άλλωστε κάνει με διαρκείς παρεμβάσεις στη Βουλή και στον δημόσιο διάλογο. Τόνισε ότι η μάσκα δεν πρέπει να ισοδυναμεί με φίμωση και η ελευθερία και τα δικαιώματα δεν επιτρέπεται να μπαίνουν σε  καραντίνα. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. σημείωσε ιδιαιτέρως την ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία με μείωση μαθητών ανά τμήμα, προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας, μαζικά δωρεάν test με συνταγογράφησή τους, αλλά και προτεραιοποίηση των εμβολιασμών όλων των εκπαιδευτικών, όπως έχει άλλωστε ζητήσει η παγκόσμια ομοσπονδία συνδικαλιστικών οργανώσεων εκπαιδευτικών και η UNESCO. Επισήμανε, τέλος, την ανάγκη για άμεσες λύσεις στα διαχρονικά προβλήματα υποδομών, όπως, για παράδειγμα, τα προβλήματα ενεργειακών απωλειών σχολείων στη Θεσπρωτία με τάξεις-ψυγεία, με προγράμματα χρηματοδότησης της ενεργειακής αναβάθμισής τους.

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας τόνισε πως «από την πρώτη στιγμή ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει έρθει συνειδητά με σχέδιο να διαλύσει το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο, ώστε το αγαθό της παιδείας να παραδοθεί στα φιλικά της ιδιωτικά συμφέροντα. Εξισώνοντας το 3ετές πτυχίο των κολλεγίων με τα 4ετή και 5ετή των δημόσιων ΑΕΙ, καταργώντας πανεπιστημιακά τμήματα όπως αυτό της Ηγουμενίτσας και μειώνοντας δραματικά τους εισακτέους,  πηγαίνοντας την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση δεκαετίες πίσω. Με επαναφορά αντι-επιστημονικών, αντιδραστικών ρυθμίσεων όπως η Τράπεζα Θεμάτων και η βάση εισαγωγής, με πάγωμα των 10.500 μόνιμων διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση που είχε αποφασίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, πέραν των 4.500 διορισμών που έγιναν στην Ειδική Εκπαίδευση, γεγονός που ανεβάζει φέτος το ποσοστό αναπληρωτών για πρώτη φορά στο 30%, παρ’ όλες τις έκτακτες ανάγκες λόγω της πανδημίας.
Ειδική μνεία έκανε στα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης: «Η κατάρρευση του συστήματος, διαδέχτηκε τη μετατροπή των ψηφιακών τάξεων σε ξέφραγα αμπέλια καθώς δεν υπάρχει σύστημα ταυτοποίησης των εισερχομένων ατόμων. Επίσης ενισχύθηκαν οι ανισοτήτες από τα διαρκή προβλήματα προσβασιμότητας όλων στην πλατφόρμα, με μαθήματα σε καφενεία ορεινών χωριών. Έχουμε ζητήσει από την πρώτη στιγμή να δοθεί εξοπλισμός και συνδέσεις Ίντερνετ σε όσους το έχουν ανάγκη αλλά η κυβέρνηση αδιαφόρησε» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Μάριος Κάτσης δήλωσε τη διαθεσιμότητα του σε μια τακτικότερη επικοινωνία και κατέληξε λέγοντας: «Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πειραματόζωα, ούτε αναλώσιμοι. Απαιτείται η άμεση στήριξή τους για την ομαλή πραγματοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να μην θυσιαστεί ακόμα μια σχολική χρονιά ελλιπούς μόρφωσης των νέων, στο βωμό του κυβερνητικού αφηγήματος ότι όλα πάνε καλά».