Ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Μάριος Κάτσης, ξεκινώντας την ομιλία του σχετικά με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», απευθύνθηκε στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Σκυλακάκη, λέγοντας του ότι «ούτε τους βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας δεν μπορείτε να πείσετε, δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που πετάει τη σκούφια του ακούγοντας σας να λέτε ότι όλο το ταμείο ανάκαμψης και οι επιχορηγήσεις θα περάσουν μέσα από το τραπεζικό σύστημα, τη στιγμή μάλιστα που όλοι γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων δεν μπορεί να περάσει ούτε απ’ έξω από τις τράπεζες», ενώ συνέχισε την τοποθέτηση του αναρωτώμενος «γιατί στην αίθουσα είναι μόνο ο κ. Σκυλακάκης; Που είναι οι υπόλοιποι παραγωγικοί Υπουργοί; Γιατί ευτελίζουν με την απουσία τους το κοινοβούλιο»;
Περνώντας στο κύριο μέρος της ομιλίας του, που αφορούσε τις, σχετικές με την ψηφιακή μετάβαση, δράσεις του ταμείου ανάκαμψης, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ τόνισε πως «από τα αρχικά 5.5 δις ευρώ για τα Ψηφιακά και τα έργα ΤΠΕ που μας είχατε πει, βλέπουμε 2.1 δις ευρώ στο Ελλάδα 2.0. Γιατί τέτοια μείωση; Σε ποιους άξονες μεταφέρθηκαν τα κονδύλια; Ως προς τις ψηφιακές δεξιότητες, τις οποίες πρέπει να αποκτήσουν μεγάλες ομάδες του πληθυσμού ώστε να εξοικειωθούν με την τεχνολογία, που είναι η εμπλοκή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας τέτοιας εξειδικευμένης δράσης; Πουθενά. Εδώ βλέπουμε ένα σχέδιο ύψους 1.2δις ευρώ, τα οποία καταλαβαίνουμε ότι έχουν πάει στο Υπουργείο Εργασίας αποκλειστικά. Μήπως ετοιμάζεστε για ένα ακόμα Σκοιλ Ελικίκου ύψους 1.2δις; Έχουμε μεγάλες ομάδες πληθυσμού όπως ηλικιωμένους, και ΑμεΑ που δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν email και web banking, πως θα αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες του gov.gr όλοι αυτοί χωρίς να έχουν αποκτήσει τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες; Εμείς προτείναμε να φτιαχτούν δημόσιες σταθερές δομές για δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση αποκλειστικά για ψηφιακές δεξιότητες γενικού πληθυσμού και εργαζομένων. Με τη συνεργασία Πανεπιστημίων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και εξειδικευμένων επιστημόνων αναλόγως την ομάδα που απευθύνονται τα προγράμματα».
Ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΖΑ – ΠΣ σχολιάζοντας το ζήτημα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των Επιχειρήσεων, ανέφερε ότι «δεν παρουσιάζετε κανένα σχέδιο σχετικά με το ποιους φορείς θα εμπλέξετε στις απορροφήσεις, και με ποιους θα κάνετε προγραμματικές συμβάσεις, ώστε να εμπλακούν στο σχέδιο ανάκαμψης. Ένας φορέας είναι το ΤΕΕ που θα του δώσετε να τρέξει το έργο του κτηματολογίου. Οι υπόλοιποι ποιοι είναι; Σας έχουμε πει ότι για να μετασχηματιστούν ψηφιακά οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου χρειάζονται κατά τόπους πλατφόρμες e-shop μέσω των επιμελητηρίων, με την επίβλεψη της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Έχει αποδειχτεί ότι η επιδότηση για να φτιάξει η κάθε επιχείρηση το δικό της e-shop δεν αποδίδει».
Σχετικά με τα έργα που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου ο κ. Κάτσης ασκώντας έντονη κριτική στο αρμόδιο Υπουργείο ανέφερε πως «βλέπουμε ότι μεγάλα οριζόντια έργα που παραλάβατε συμβασιοποιημένα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όπως το ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ και το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων, σέρνονται ενώ θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί. Τι έχετε κάνει με το ηλεκτρονικό ΓΕΜΗ, τον ηλεκτρονικό ΟΑΣΘ και τις έξυπνες πόλεις; Εμείς θεωρούμε ως απόλυτη προτεραιότητα την ψηφιακή απονομή των συντάξεων που ταλαιπωρεί χιλιάδες πολίτες, μετά ειδικά από τις απίστευτες παλινωδίες της κυβέρνησης, που ο κ. Βρούτσης τετραπλασίασε τις εκκρεμείς συντάξεις ενώ σήμερα ο κ. Χατζηδάκις τους δίνει 360 € προσωρινή σύνταξη πείνας».
Κλείνοντας την τοποθέτηση του ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, τόνισε ότι «Η χώρα δεν πρέπει να λειτουργήσει ως απλός καταναλωτής έτοιμων ψηφιακών υπηρεσιών και λύσεων, αλλά να ενισχύει εσωτερικές παραγωγικές δυνάμεις που θα παράξουν προϊόντα και θα δημιουργήσουν υπεραξία, παράλληλα πρέπει να επιταχυνθεί η ψηφιοποίηση του Δημοσίου με απλούστευση των διαδικασιών ώστε να μην ψηφιοποιούμε τη γραφειοκρατία, απαιτείται να αρθούν οι κάθε είδους ψηφιακοί αποκλεισμοί, και τέλος είναι απόλυτη ανάγκη να διασφαλίζεται η προστασία των συνταγματικά κατοχυρωμένων προσωπικών δεδομένων των πολιτών, και η ασφάλεια των δημοσίων δεδομένων».